Konsultacje społeczne w przedmiocie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Izabelin zostały przeprowadzone zgodnie z postanowieniami Uchwały Nr IV/17/11 Rady Gminy Izabelin z dnia 26 stycznia 2011 r. w sprawie przyjęcia „Regulaminu konsultacji społecznych” i na podstawie Zarządzenia Nr 233/2017 Wójta Gminy Izabelin z dnia 14 sierpnia 2017 r.
Przedmiotowe konsultacje odbyły się w terminie od 31.08.2017 r. do 15.09.2017 r. Akcja informacyjna, w sprawie przedmiotowych konsultacji, trwała od 16.08.2017 r. do 15.09.2017 r.
Informacja o konsultacjach w przedmiocie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Izabelin została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, na stronie internetowej Gminy, w newsletterze oraz przekazana radnym i organizacjom pozarządowym działającym na terenie Gminy Izabelin. Projekt Uchwały został wyłożony do wglądu w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Izabelin, w Referacie Ochrony Środowiska.
W konsultacjach mogli brać udział mieszkańcy Gminy Izabelin i organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.).
Podczas konsultacji wpłynęło dziesięć wniosków z uwagami – dwa wnioski złożone zostały przez organizacje pozarządowe (Stowarzyszenie „Przyjazne ulice” i Stowarzyszenie DziałajMY!), dwa wnioski złożyła również Rada Sołecka Laski oraz 6 wniosków wpłynęło od mieszkańców Gminy. Ogółem zgłoszono do konsultowanego dokumentu 52 uwagi z czego 8 zostało uwzględnionych. Treść złożonych uwag wraz ze stanowiskiem Urzędu i jego uzasadnieniem znajdują się w załączonej tabeli.
Do sprawozdania dołączony został również tekst jednolity Regulaminu zawierający uwzględnione uwagi.
Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.) Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Izabelin zostanie przekazany do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w celu zasięgnięcia opinii, a po jej uzyskaniu zostanie poddany pod obrady Rady Gminy Izabelin.
Przewidywany termin uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Izabelin: listopad 2017
Wójt gminy Izabelin zaprasza mieszkańców oraz organizacje pozarządowe do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin.
Konsultacje odbędą się w terminie od 31 sierpnia 2017 r. do 15 września 2017 r.
W tym terminie będzie można zgłaszać uwagi i opinie do konsultowanego dokumentu:
1) w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Izabelin, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy)
2) w formie pisemnej za pośrednictwem faxu na nr 22 722 80 06,
3) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: a.bartoszewicz@izabelin.pl
Organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zgłaszając się do udziału w konsultacjach, proszone są o:
- wypełnienie wniosku o konsultację, który załączony został poniżej (wymóg ten nie dotyczy organizacji, która znajduje się w bazie organizacji pozarządowych prowadzonej przez Wójta na stronie internetowej Gminy),
- zgłaszanie uwag zgodnie z formularzem do konsultacji, który znajduje się na dole strony.
Projekt regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin dostępny jest:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu,
2) na stronie internetowej Gminy,
3) oraz udostępniony w formie papierowej w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Izabelin, w pok. nr 3.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin jest aktem prawa miejscowego, którego obowiązek uchwalenia wynika z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.)
Regulamin określa m. in.:
- wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, w tym zakres prowadzenia selektywnej zbiórki na terenie nieruchomości, uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi,
- rodzaj i minimalną pojemność koszy przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych pojemników i utrzymania ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
- częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych (szambo) z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego,
- obowiązki osób posiadających zwierzęta domowe.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Izabelin i zgłaszania ewentualnych uwag bądź opinii.
Szczegółowe informacje na temat zasad zgłaszania uwag do konsultowanego dokumentu dostępne są na pierwszej stronie zarządzenia i pod nr telefonu (22) 722 89 52.