Uczniowie mają swoje obowiązki szkolne związane z pracą na zajęciach i przygotowaniem do zajęć, jeden z nich to przynoszenie zeszytu na zajęcia, o który prosi prowadzący nauczyciel. W celu zwiększenia systematyczności posiadania zeszytu na zajęciach logopedycznych zorganizowano dla uczniów całoroczny konkurs „Zeszyt na plus” podlegający na nieodzownym posiadaniu zeszytu na każdych zajęciach u logopedy. Podczas trwania terapii logopedycznej w tym roku szkolnym systematycznie notowano posiadanie zeszytu. W wyniku podsumowania okazało się, że spośród wszystkich uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne częstotliwość przynoszenia zeszytu jest na poziomie 72,5%. Spośród kilkudziesięciu uczniów uczęszczających na zajęcia aż 9 osób otrzymało miejsce pierwsze w konkursie, ponieważ mieli zeszyt na każdych zajęciach. Natomiast 10 osób otrzymało drugie miejsce w konkursie ponieważ tylko jeden raz nie przyniosło zeszytu. Sześć osób otrzymało trzecie miejsce. Tym samym 54% uczniów uczęszczających na terapię logopedyczną zostało nagrodzonych w konkursie. To blisko o 10 % więcej uczniów niż w ubiegłym roku szkolnym. Gratuluję i dziękuję za fantastyczną systematyczność.

Dlaczego zeszyt jest taki ważny, bo pełni wiele ważnych zadań podczas terapii wady wymowy:

· jest swoistym pośrednikiem między dzieckiem a logopedą,

· jest przyjacielem dziecka i rodzica, a nawet logopedy,

· pozwala zawrzeć w nim esencję zajęć – najważniejsze treści,

· zapewnia dziecku materiał, który można utrwalać w domu z rodzicami (ćwiczenia, gry, zabawy itp.)

· pozwala na bieżąco śledzić etapy terapii,

· umożliwia powracanie do wcześniejszych treści w celu powtórzenia, sprawdzenia,

· motywuje dziecko do dalszej pracy,

· jest nawet miejscem twórczych działań dziecka,

· służy nie tylko dziecku, ale rodzinie, logopedzie i całej terapii!

Oczywiście można i bez zeszytu ćwiczyć piękną wymowę, ćwicząc ją podczas opowieści na spacerze, zabaw słowami podczas jazdy samochodem, śpiewania w kąpieli, czytania przed snem…itd.

Najważniejsze, żeby ćwiczyć poprawną wymowę , nieważne jak. Wystarczy 5-10 minut codziennie!

Laureaci szkolnego konkursu logopedycznego „Zeszyt na plus”:

Miejsce I

1. Stempkowska Iga 4b

2. Zych Iga 3a

3. Fronczak Natalia3d

4. Stettner Beniamin 2b

5. Wysocki Tymon 2d

6. Ząbek Władysław 1a

7. Bednarek Olaf 1a

8. Stanicka Hania 1d

9. Puza Oliwia 1b

Miejsce II

1. Gańko-Przybysz Jakub 4c

2. Karnowski Piotr 3c

3. Wrzesiński Oskar 2a

4. Ślepowroński Ignacy 2d

5. Milej Marcel 1a

6. Piątkowski Szymon 1c

7. Bożyk Oliwia 1d

8. Grzelak Matylda 1d

9. Karpowicz Mieszko 1d

10. Sobiecka Ala 1d

Miejsce III

1. Chudzicka-Nazimek Łucja 2d

2. Łechtański Jan 1b

3. Sadowski Krzyś 1c

4. Strączek Szymon 1c

5. Żuławnik Staś 1c

6. Briegman Julia 1d

 

Organizator konkursu: Małgorzata Edyta Poniatowska – logopeda

Galeria zdjęć