Ramowy plan dnia w Gminnym Przedszkolu w Laskach "Akademia Pod Dębowym Liściem"

 

07:00 -08:15           Zabawy kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem wg

                               potrzeb. Czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne.

Schodzenie się dzieci do przedszkola.

08:15 -08:30           Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad

dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

08:30 -09:00           Śniadanie.

09:00 -10:10           Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy

edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania

przedszkolnego. Gry i zabawy ruchowe.

10:10 -11:15           Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne

na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje

przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do

obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjnotechnicznych.

11:15 -11:30           Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.

11:30 -12:00           Obiad.

12:00 -14:15           Odpoczynek poobiedni przy muzyce, bajce lub ćwiczeniach relaksacyjnych.

Dzieci starsze - zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć

edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci. Zajęcia dodatkowe wg harmonogramu

14:15 -14:30           Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.

14:30 -15:00           Podwieczorek.

15:00 -17:00           Zabawy ruchowe, zabawy swobodne, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb,

                                zainteresowań dzieci, zabawy w ogrodzie. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia

słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w

małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i

zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.