Gmina Izabelin / Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie zaprasza do złożenia oferty na:
Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Izabelin.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Izabelinie zwraca się z zapytaniem ofertowym o cenę usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Izabelin.
1.Zamawiający:
Gmina Izabelin- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie
ul. 3 Maja 42
05-080 Izabelin
tel. 22 722 89 57
e-mail: gops@izabelin.pl
2. Przedmiot zamówienia.
1.Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), dla których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Izabelin (właściwość ustalona w oparciu
o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 ze zm. ) w jednej z następujących form:
1.1.Schroniska dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) /art.48 lit. „a” ust.2 ustawy o pomocy społecznej/
1.2. Schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz dla osób bezdomnych nadużywających substancji psychoaktywnych (kobiet i mężczyzn) /art.48 lit. „a” ust. 2b ustawy o pomocy społecznej/
1.3.Noclegowni /art.48 lit. „a” ust.3 ustawy o pomocy społecznej
2. Podstawą pobytu osoby bezdomnej w schronisku, w tym z usługami opiekuńczymi, oraz dla osób bezdomnych nadużywających substancji psychoaktywnych będzie skierowanie oraz indywidualna decyzja administracyjna, przyznająca pomoc w formie udzielenia schronienia. Dokumenty te są wystawione przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Izabelinie.
Decyzje zawierać będą: dane świadczeniobiorcy oraz rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.
3. Przyznanie świadczenia schronienia w formie noclegowni nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług
w oparciu o dane przekazane faksem lub telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią skierowania lub decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.
3. Termin realizacji zamówienia:
od dnia 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
4. Kryteria oceny ofert:
Najniższa cena za wykonanie usługi
5.Warunki udziału w postępowaniu:
- Wymagania niezbędne:
- w postępowaniu mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym poprzez prowadzenie wskazanych form pomocy i wpisane są do właściwego prowadzonego przez wojewodę rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia.
- posiada tytuł prawny do dysponowania wskazanym lokalem, budynkiem na cele związane z przedmiotem niniejszego zamówienia oraz obiekt ten spełnia wszystkie wymagane przez przepisy prawa wymagania do prowadzenia schroniska/ogrzewalni/noclegowni jak: sanitarno- epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz inne wymagane przez obowiązujące przepisy prawa do prowadzenia wskazanej przez Wykonawcę działalności.
- Wymagane dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
- Oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do zapytania ofertowego o spełnieniu niezbędnych warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 1 lit a i b.
- Dokumenty potwierdzające umocowanie do złożenia oferty oraz udzielania wyjaśnień, a także ewentualnie umocowujące do zawarcia umowy, reprezentowania w tracie realizacji umowy, dokonywania rozliczeń i innych czynności w toku wykonania umowy.
(pełnomocnictwa udzielone przez organ reprezentujący Wykonawcę, dekret o mianowaniu księdza na proboszcza, powołania na dane stanowisko lub inne, potwierdzające umocowanie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego) - Potwierdzony za zgodność odpis statutu lub inny dokument potwierdzający zgodność przedmiotu zamówienia z działalnością Wykonawcy.
- Wymagania wspólne dla wszystkich części zamówienia:
Wykonawca zapewni osobie bezdomnej skierowanej przez Zamawiającego całodobowe, tymczasowe schronienie oraz usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
Usługi świadczone będą zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 48a ustawy
o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2021r. poz. 2268 ze zm. ) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896).
6.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
- Liczba osób wymagających wsparcia w formie schronienia na dzień zapytania ofertowego wynosi 3 osoby. Ze względu na to, iż jest to wyłącznie szacunkowa liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które będą wymagać pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Izabelin, oraz jest uzależniona od możliwości finansowych Zamawiającego, dlatego Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia bez ponoszenia żadnych konsekwencji w tym finansowych. Rzeczywista liczba osób skierowanych do Wykonawcy może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że przyjmuje do wiadomości, iż z tytułu zmniejszenia liczby osób faktycznie skierowanych do schroniska nie będą mu przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego.
- Zamawiający będzie pokrywał koszty pobytu osób skierowanych wyłącznie za czas ich rzeczywistego pobytu w placówce. W związku z powyższym, gdy pobyt osoby bezdomnej w schronisku nie obejmuje pełnego miesiąca – wynagrodzenie Wykonawcy stanowiło będzie iloczyn dni faktycznego pobytu oraz dobowej stawki za pobyt wynikającej ze złożonej oferty.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
7. Sposób przygotowania oferty
- Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „OFERTA” ( zał.nr.2).
- Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej.
- Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną. W przypadku składania oferty w siedzibie zamawiającego lub pocztą na kopercie należy umieścić napis „Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Izabelin.”.
- Ofertę można przesłać droga mailową na adres: gops@izabelin.pl lub pocztą pod adresem Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Izabelinie, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin.
O terminie złożenie oferty decyduje data wpływu do Zamawiającego.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert oraz przedłożenia dokumentów.
8.Termin złożenia oferty:
Ofertę złożyć należy do dnia 28.12.2023 r. do godz. 10.00
9. Oferty częściowe
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia. Za część zamówienia Zamawiający uznaje złożenie oferty na schronisko, schronisko z usługami opiekuńczymi, noclegownię.
10. Dodatkowe informacje
- Przed upływem terminu składania ofert, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonana modyfikacja zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim wykonawcom, którzy złożyli do tego momentu ofertę.
- Zamawiający może zakończyć postępowanie bez wybrania żadnej oferty, w przypadku, gdy żadna ze złożonych ofert nie odpowiada warunkom określonym przez Zamawiającego bądź też Wykonawcy nie załączyli wymaganych dokumentów.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.
- Zamawiający zastrzega, iż przez podpisaniem umowy może żądać dodatkowych dokumentów celem usunięcia wątpliwości związanych z prawidłową i odpowiadającą przepisom prawa oraz wymaganiom Zamawiającego realizacją umowy.
11. Osoby upoważnione
Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Ewa Przybysz – Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy w Izabelinie tel. 22 722 79 95